تخت برقی, تخت بیمارستانی, تخت دو شکن, تخت سه شکن, تخت یک شکن, مقاله ها

تخت بیمارستانی برای چه بیمارانی مفید است

تخت بیمارستانی سه شکن

تخت بیمارستانی برای چه بیمارانی مفید است

تخت بیمارستانی برای چه بیمارانی مفید است  این سوالی است که اکثر خریداران از خود می پرسند که آیا  تختی که خریداری می‌کنیم برای بیمار ما مفید است یا خیر

به طور کلی طرح های بیمارستانی برای افرادی که توانایی حرکتی ندارند و یا به هر علتی نمی توانند امورات روزمره خود را سپری کنند طراحی و تولید شده است .

به هر ترتیب  این وسایل قابل استفاده برای بیماران و کسانی که نمی توانند کارهای فعالیت های روزمره خود را انجام دهند بسیار مفید و کارآمد می باشد

تخت نگهداری بیمار یا تخت بستری  در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

در خرید تخت بیمارستانی باید به چه نکته ای توچه داشت :

اولین مسئله خرید تخت بیمارستانی این است که شما باید توجه داشته باشید که بیمار مورد نظر چه مشکلی دارد و طبق مشکل و  بیماری فرد مورد نظر یا فردی که قرار است بر روی تخت بیمارستانی استراحت کند را تهیه کنیم .

عمده بیمارانی که  برای تخت بیمارستانی مراجعه می کنند از مشکلات حرکتی و عدم توانایی در جابجایی رنج می برد و برای انجام فعالیت ها و کارهای روزمره خود به فرد دومی نیاز دارند یا برخی از آنها دائم بایدبا یک پرستار زندگی کنند .

پس از بررسی مشکل بیمار به انتخاب تخت بیمارستانی با توجه به وضعیت مریض می پردازیم .

اگر بیمار شما  توانایی حرکتی ندارم برای جابجایی به کمک و یک پرستار نیاز دارد به شما پیشنهاد می کنیم متن زیر را مطالعه کنید .

وقتی بیمار بر روی تخت بیمارستانی در حال استراحت مشکل اصلی که از آن رنج می برد گرفتگی و کوفتگی بدن بر اثر جابجا نشدن و فشار بر ستون فقرات می باشد .

تصور کنید که وقتی بیمار بر روی تخت در حال استراحت است به علت عدم تعادل و تمرکز بر روی پای خود به سمت پایین سر می خورد .

برای حل این مشکل توصیه می‌کنیم که  هنگامی که بیمار بر روی آن در حال استراحت است به بدن فشار بیش از حد وارد میشود هم به سمت پایین سر نمی خورد

در تخت بیمارستانی سه شکن امکانات تعبیه شده است که در بهترین حالت استراحت قرار می گیرد باید شرایط و وضعیت بیمار مورد توجه باشد

تخت سه شکن امکانات و قابلیت هایی به شما می دهد که به شرح زیر است :

امکانات تخت بیمارستانی :

۱٫ تنظیم شیر قسمت بالا تنه بیمار برای  غذا خوردن بیمار آشام انجام فعالیت های روزمره همچنین بین بیمار پرستار و اطرافیان بیمار

۲. تنظیم که از سمت پایین ارائه شده و سر خوردن بیمار به سمت جلو گیری می کند  شاید این قابلیت قابلیت بیمارستانی به طور کلی باشد

۳. دارای حفاظ های بلند در مصر که از زمین خوردن بیمار از روی تخت بستری جلوگیری می کند و بیمار با اطمینان خاطر در طول شبانه روز بر روی طرح در حال استراحت می باشد .

۴ دارای روی های فایبر گلاس یا  این امکان را به ما می دهد تخت بستری یا محل زندگی بیمار را به راحتی و بدون اینکه آسیب ببیند ضدعفونی کنیم همچنین روی های فایبر گلاس بسیار مستحکم و قوی می باشد و در مقابل هرگونه ضربه مقاوم است .

۵ دارای چرخهای یا طایر های بسیار جوان و مستهجن که هر بیمار را با هر وزن و یا وزن همراهان و پرستاران که بر روی می روند که حمل می کند و همچنین دارای ترمز هم باشد هنگامی که قرار است بیمار را از روی پا به روی برانکارد جابجا کنیم و حالت ایستایی را تقویت می کند و همچنین برای تمیز کردن زیر تخت دیگر نیازی به صرف انرژی زیاد نیست و تخت به راحتی جابه جا می شود که بتوان زیر تخت را نظافت کرد .

۶٫ دارای بالابر های بسیار روان و محکم که به پرستار این امکان را می دهد که فشاری بیاورد انرژی زیادی صرف کند زاویه های مورد نظر بیمار را تنظیم کند و بیمار را نسبت به وضعیت که دارند در ایده آل ترین حالت ممکن قرار دارد البته این قسمت از بستگی به وضعیت بیمار دارد و باید توجه کرد که در تنظیم زوایا بیمار در بیماران به علت اینکه از کمر درد و کوفتگی بدن دارند توانند در هر زاویه استراحت کنم غذا بخورند یا بخوابم این قسمت مهم ترین بخش تخت بیمارستانی که در بخش‌های دیگر تاثیر می‌گذارد .

۷٫ دارای بدنه بسیار مستحکم و رنگ کوره ای بیمارستانی  برای جلوگیری از آسیب پذیری حین شستشو و با مواد شوینده بیمارستانی بسیار قوی طول عمر تخت و افزایش داده و بهداشت عمومی بیمار و محیط درمان را به شدت افزایش می دهد .

حال با توجه به امکانات ذکر شده و مشکلات مریض بهتر است تخت را بر اساس نیاز بیمار تهیه کنیم .

دسته بندی تخت بیمارستانی و بیمارانی که به تخت احتیاج دارند :

بیمار شما جزو درصد از بیمارانی هستش که حرکت توانایی جابجا شدن ندارد حتما باید از تخت سه شکن استفاده کند و حالا به چرایی تهیه ی این تخت می پردازیم .

هنگامی که بیمار بر روی تخت بیمارستانی به طور طولانی مدت استراحت می‌کند و به ستون فقرات اشاره بسیار بالایی وارد می‌شود که این فشار باید به هر ترتیب برطرف شود که بیمار دچار رنج و عذابه بیش از حد نشود

وقتی که سر بیمار بالا می آید یا بیمار  بر روی تخت خوابیده است فشار بالایی به فقرات وارد می شود

تصور کنید بیماری را که روی تخت بیمارستانی استراحت می کند که در طولشبانه روز ۲۳ ساعت ۲۴ ساعته شبانه روز را بر روی تخت استراحت می کند �گامی که سر بیمار را بالا بیاوریم و وزن قسمت بالای بدن یا بار زنده بر روی دشمن وارد می‌شود که فشار فزاینده را به نشیمن بیمار منتقل میکند هنگامی که شما از زیر ران پا وزیر ساق پای بیمار را بالا بیاورید این فشار به سمت کمر شده تا بخشی از فشار هم بر روی طول رومی پا یا پشت منتقل می شود به همین انتقال فشار کمک میکند که دیگر بدن بیمار بر اثر تنش و کوبش بسیار زیاد آسیب پذیر نباشد .

همچنین انتقال فشار که فشار از روی نشیمن بیمار جابجا میکند و مدرن میکنه باعث می‌شود یک فشار از روی نشیمن برداشته شده �عث می‌شود که بافته می‌شود از زخم بستر جلوگیری کند و این یکی از راه های موثر در جلوگیری از زخم بستر می باشد .

حال با توجه به وضعیت بیمارو  تخت های بیمارستانی طراحی و تولید شده می‌توانیم تخته مورد نظر را انتخاب کنید و بهترین وضعیت را برای او به وجود بیاورد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *