تخت بیمارستانی, دسته‌بندی نشده

تخت سه شکن برای چه مریض هایی مناسب است

تخت سه شکن

تخت سه شکن برای چه مریض هایی مناسب است

تخت سه شکن اصولاً برای بیمارهایی طراحی و تولید شده است که مشکل تحرک دارند یا به عبارتی نمی توانند حرکت کنند طراحی این طرح به گونه ای می باشد که بیمارانی که حرکت ندارند در راحت ترین حالت ممکن بر روی تخت استراحت میکنند تصور کنید بیماری را که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز ۲۳ ساعت یا بیشتر را بر روی تخته در حال استراحت کردن و در حال عدم تحرک می باشد .

تخت سه شکن و بدن بیمار :

به این ترتیب بسیار بدنت بیمار تحت فشار و انقباض قرار می گیرد واین دگی مفاصل و ماهیچه‌ها باعث بروز کمردرد و پادرد شدید در بدن بیمار میشود تخت سه شکن با طراحی که بر اساس ارگونومی که بدن دارد تخت سه شکن برای بیماران ای طراحی و تولید شده است که مشکل حرکتی دارند.

تخت سه شکن و سکته :

تصور کنید بیمارانی که سکته کرده اند یا شکستگی لگن را دارند یا دچار کهولت سن هستند یا به هر علتی توانایی حرکت ندارند این گونه بیماران حتی باید از تخت سه شکن استفاده کنند شاید انواع و اقسام تخت های موجود در بازار برای استفاده بیمارانی که به غیر از این حالات مفید باشد اما حتماً بیمارانی که مشکل تحرک دارند باید از تخت سه شکن استفاده کند بیمار را در آسوده ترین حالت ممکن قرار می دهد و همچنین کار پرستار و مراقب بیمار با این طرح بسیار راحت و آسان است.

عملکرد تخت سه شکن :

عملکرد تخت سه شکن به گونه‌ای است که شما هنگامی که زیر سر بیمار را بالا می آورید وزن بالا تنه بیمار بر روی نشیمن هدایت می‌شود و این وزن هدایت شده باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در بیمار می شود به طور مثال خاطر این مشکل مشکل ایجاد زخم بستر است یا می توان به مشکل کمر درد شدید برای بیماران اشاره کرد .

شما با حرکت دستگیره زیر ران پا و زیر ساق پا وزن هدایت شده بر روی نشیمن بیمار را از روی نشیمن بر روی گودی کمر و طول ران پا هدایت می کنید و همین امر باعث برطرف شدن کمر درد و مشکلات زهرا بستر می‌شود اما این امر به اندازه کافی نمی تواند جلوی زخم بستر را بگیرد .

برای اطمینان خاطر بیشتر که از جلوگیری از زخم بستر شما می‌توانید تشک مواج تهیه نمایید تشک مواج با طراحی که دارد در زیر بدن بیمار را جابجا می‌کند و این جابجایی هوا باعث جلوگیری از تعرق و مرحله بعد از عرق سوز شدن را می‌گیرد و سپس زخم بستر را از نطفه خفه می‌کند.

زخم بستر و تخت سه شکن :

زخم بستر در تخت سه شکن از مشکلاتی عدیده بین بیمارانی است که توانایی حرکت و تکان خوردن را ندارند می‌توان گفت که زخم بستر علت بروز مشکلات جدید در بیمارانی که دچار عدم تحرک هستند می باشد اگر به موقع به زخم بستر می کنیم و انواع آن جلوگیری کنید صددرصد مریض با مشکلات کمتری روبرو خواهد شد .

زخم بستر به اضافه درد و آزاری که برای مریض ایجاد می کند بلکه در گاهی موارد باعث بروز عفونت در خون بیمار شده و باعث مرگ فرد بیمار شده است در زمان های قدیم برای درمان زخم سر از تشک هایی به اسم تشکبچه ارزن استفاده می‌کردند که با حاصیتی که ارزن داشت ، هوا در مسیر تشک به مقدار خیلی محدود جابجا میشد برای بیماران تاثیر بخش بود .

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش بشری دستگاهی به نام دوشک مواج ابداع شده است که با حرکات خاصی در زیر بدن بیمار باعث جریان داشتن هوا شده و از زخم بستر جلوگیری می کند.

تخت سه شکن و تشک مواج :

البته تشک مواج به تنهایی کفایت جلوگیری از زخم بستر را نمی‌دهد شما تصور کنید بیمارانی که وزن بسیار بالایی دارند هنگامی که بر روی یک تشک بادی که شبیه تشک مواج از می‌خوابند هر جایی از بدن فرد بیمار که وزن بیشتری داشته باشد در داخل دوشک بیشتر فرو میرود این فرورفتگی زمان شروع چسبیدن به سطح زمین است و این چسبندگی باعث زخم بستر میشود .

تخت بیمارستانی با انجام حرکاتی خاص ورن بیمار را بر روی کل سطح مقطع تخت تقسیم می‌کند و از این فرورفتگی جلوگیری می کند که در نتیجه جلوگیری از زخم بستر می شود تصور کنید بیماری را که وزن بسیار بالایی دارد به طور مثال بیماری که شکم دارد وزن شکم وی روی تشک باعث فرورفتگی ناحیه گودی کمر و چسبی ناحیه گودی کمر تشک می‌شود .

همین چسبندگی علت شروع زخم بستر میشود تخت بیمارستانی با انجام حرکات خاص و را از ناحیه کمر برداشته و به دیگر نقاط بدن تقسیم می‌کند و این تقسیم نیرو باعث عدم فشار نقطه ای در بدن بیمار می شود و این اتفاق برای بیمار خبری بسیار خوب است فشار از روی نشیمن به سمت گودی کمر خود نشیمن و طول ران پا هدایت می‌شود این هدایت وزن به نوعی می توان گفت ابتدای ازبین رفتن یا عدم شیوع زخم بستر در بدن بیمار می شود .

تخت سه شکن و بیماران مختلف :

تخت سه شکن و بیماران مختلف در نتیجه حرفهای بالا می توان گفت که بیمارانی که مشکل عدم تعرض دارند و یا توانایی جابجا شدن ندارند حتماً باید از تخت سه شکن بیمارستانی استفاده کنند این طرح‌ها به طور کلی هم برای بیمار مناسب است هم پرستار یا کسی که از بیمار نگهداری می‌کند در بهترین حالت ممکن است نگهداری و مشکلات بیمار قرار می‌گیرد و این اتفاق خوبی هم برای بیمار هم برای پرستار یا اهالی منزل سکونت دارد می‌باشد .

تخت سه شکن

تخت سه شکن و اشتباهات :

اما اشتباه رایج دیگری در بین افرادی که قصد خرید تخت بیمارستانی را دارند شایع می باشد این اشتباه انتخاب بدون اطلاعات در هنگام خرید تخت بیمارستانی به طور مثال بیماری با یک مشکل خاص و با یک سایز و قدرت خاص را بر روی یک تختی که مناسب بیماری نیست قرار می دهد .

همین ناهماهنگی را شما تصور کنید که یک بیمار یک مریضی خاصی دارد و یک داروی نیاز دارد و شما آن دارو را برای بیمار تهیه نکنید و به صرف اینکه یک جمع‌بندی کرده باشیم داروی را برای بیمار انتخاب میکنید بهتر این دارو نتیجه مطلوب را به شما نخواهد داد مانند کسی که مشکل کمر درد دارد و به آن خشک کن تزریق شود در نتیجه تأثیر مطلوبی مشاهده نخواهید کرد از حتماً در هنگام خرید تخت بیمارستانی به نکات فوق توجه کنید که هم نیمار شرایط مطلوبی برای به وجود بیاید هم بر می کرد بیمار پرستار می کند یا اگر بیمار در منزل فرد خاصی سکونت دارد اهالی منزل در راحت ترین حالت ممکن قرار بگیرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *